tisdag 24 augusti 2010

tungt, deppigt...ja allmänt bara blää

så känns det just nu i mitt huvud..Jag är inne i en intensiv och tung period känns det som...

Mannen har åkt till Stockholm för att jobba, och direkt blir det en massa pusslande här hemma...Givetvis så hade jag öppning idag och jobbar till 19 i morgon, kul när man har två små barn att ta hand om också..Tur man har en snäll mamma...

Igår skrev Moa på en lapp: "MMAMA, MOA, LIMA" och så frågade hon om jag kunde läsa det..Ibland blir man rörd av sina barn...Tjejen är alltså 4 år! och är super intresserad av bokstäver..så kul..

Men Liam kan gå mig på nerverna ibland...Om hon känner för att sätta sig på tvären så gör han det...Just nu kissar han på sig en hel del, sådär lagom roligt....grrr

Ibland fundera jag på att byta yrke...men till vad? Vad är roligt, spännande, omväxlande och ger bra betalt? Mitt jobb idag har det mesta, men ibland så funderar jag på om man håller livet ut i detta yrke..

Snart börjar barnens fritidsaktiviteter...Det blir tennislekis på lördag, så får vi se om det är något för Moa...

Ha det gott därute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar