måndag 6 december 2010

stress...

Ja jag vet om att jag inte är bra på bloggandet just nu, men jag fattar helt ärligt inte vart tiden tar vägen. Just nu är det mycket som är S K I T i mitt liv. Ja jag vet att man inte skall säga det och egentligen skall man inte skriva om det här. Mitt jobb gillar jag starkt och barnen är ju bara underbara. Men allt annat skit runt omkring skulle jag verkligen klara mig utan, VERKLIGEN. Detta är nackedelen med ett fruntimmersjobb. Allt gnabb och gnat....Jag har fått ett riktigt uselt julschema, två öppningar och en stängning. Det var tacken för att man gick in och jobbade i tre dagar. Tydligen så har de inofficiellt sjuka regler, där jag skulle ha valt att jobba mina korta dagar, då hade de bara kunnat ge mig 6 timmars dagar, trots att jag jobbar heltid. Nu har jag i stället fått 9 och 9.5 timmars dagar. Extra roligt är att schematillsättarna är piss på mig, gissa vilket roligt schema jag kommer att få? HAHAHA...

Men folk knäcker inte mig så enkelt, absolut inte....Mig skall man inte jäklas med, så är det bara. Jag är starkare än så...

Fast i lördags kände jag mig inte alls stor och stark...Jag fick en massa hugg i bröstkorgen och eftersom min pappa fick sin första hjärtinfarkt när han var 30, min mormor, morfar, farmor & farfar har alla dött pga sina hjärtan...Nu var det inget fel på hjärtat, men ont har jag fortfarande ;( Är det stress eller vad är det? Ingen som vet, men som sagt jag viker inte ner mig så fort.

Denna vecka är som vanligt hektisk, mannen jobbar som en dåre och jag sköter hushållet. Barnen till gympa, simning och allt annat. Dessutom skall jag på personalfest och mannen på sitt jobbs julfest...men visst är det skönt att veta vad man skall göra ;)

Sov gott mina vänner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar