måndag 20 september 2010

idag är ingen bra dag!

Börjar med att vakna upp och ser valresultatet! Herregud 16% av rösterna i Svedala gick till Sverigedemokraterna, fattar ni 16%...Helt sjukt...Jag har aldrig varit särskilt politiskt engagerad, inte mycket mer än att ta ställning och gå och rösta...Men jag är helt paff...Alltså jag skäms för att bo i Svedala, eller skåne för den delen..Herregud, vill man protestera mot något så kan man göra det på andra sätt...Ibland undrar jag vad folk tänker när de röstar. I en valundersökning så kom det fram att den ALLRA viktigaste frågan hos folk var skolan, trots det så får folkpartiet inte mer röster (dem som verkligen profilerar sig för att satsa på skolan)...Miljön var någonstans runt 10:e plats men Miljöpartiet går superbra????? Jag fattar bara inte hur folk tänker, sen så får man rösta som man vill (nästan i alla fall :) )

Nog med politiskt elände, dessutom förlorade MFF idag, vilket man inte är van vid :( Jaja allt för att skapa spänning i slutspurten...eller något....

Just nu går jag och väntar på ett positivt besked från flygbolaget, att mannen får boka om sin biljett. För då blir det en tripp till Orlando Wiiiiihhhiiiii me like :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar