måndag 14 mars 2011

Ett tag sedan...


Jo det är ett tag sedan jag skrev, mycket har hänt och först nu har vi väl hunnit landa i vardagen igen.

Tidigt i Januari månad blev svärmor sjuk och vi började misstänka det värsta. Ja antingen så är man pessimist eller realistisk. Svärmor hade drabbats av lungcancer och nu gick allt fort. Samtidigt så fick svärfar sin diagnos (alzheimers). Två personer som nu behövde väldigt mycket hjälp av oss, samtidigt som vi skulle ta hand om, jobb, barn och hushåll. Svärmors insjuknande gick först väldigt hastigt, sedan bromsades det för att sedan pang bom, somna in. Barnen fick träffa hennepå sjukhuset och det tror jag har varit viktigt, för dem och för henne.

Nu väntar det begravning i slutet av denna månad och tills dess finns det ju en hel del annat att stå i med.

Alla som känner mig vet om att Mars månad är en hektiskt månad med många födelsedagar. Den 2:e mars blev stora tjejen FEM år! Ja hon börjar verkligen att blir stor. I födelsedagspresent har hon fått nya möbler till sitt rum, säng, skrivbord samt garderob (bild kommer senare).Sen så hade hon barnkalas, där det kom 21 barn! Full rulle, men kalaset gick bra och barnen var nöjda. På kvällen var det sedan dax för vuxenkalas (17 vuxna & 12 barn). Moa önska sig en barbie tårta och jag gjorde mitt bästa.


I fredags hade jag tjejmiddag, men "mammorna" från Svedala. Vi hade än en gång väldigt trevligt och jag hoppas på fler middagar.

I morgon fyller jag år och nu har jag nått en gräns där jag tycker inte att det spelar så stor roll längre. Jag är dessutom dunderförkyld och hemma från jobbet (vilket är andra gången sedan jag började jobba i Svedala). Vi får väl se vad jag får i morgon :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar